YouTube, kısa video formatı olan Shorts için önemli bir güncellemeye imza atıyor. 31 Mart’tan itibaren, Shorts videolarının görüntülenme sayıları, TikTok ve Instagram’da olduğu gibi, videonun oynatılmaya veya tekrar oynatılmaya başlandığı anda sayılacak.
Bu durum, kullanıcıların bir Shorts videosunu hızlıca kaydırarak geçseler bile, o videonun görüntülenme sayısına ekleneceği anlamına geliyor.
AMAÇ, PLATFORMLAR ARASI UYUMLULUK
YouTube, bu değişikliği hayata geçirerek içerik üreticilerinin görüntülenme sayılarını diğer sosyal medya platformlarıyla daha tutarlı bir şekilde karşılaştırabilmelerini amaçlıyor.
GÖRÜNTÜLENME SAYILARI ARTACAK
Yapılan bu değişiklikle birlikte YouTube, Shorts videolarının görüntülenme sayılarında bir artış olabileceğini ifade ediyor.
Önceki sistemde yalnızca belirli bir süre boyunca izlenen videolar görüntülenme olarak sayılırken, şimdi bu durumun değişeceği belirtiliyor. Ancak, içerik üreticileri için kritik öneme sahip olan “etkileşimli görüntülemeler” metriği değişiklik göstermeyecek.
YouTube Ortaklık Programı’na uygunluk ve içerik üreticilerinin kazançları, bu metrik üzerinden hesaplanmaya devam edecek.