YouTube, kısa video formatı olan Shorts’ta kaydedilen önemli bir başarıyla gündeme geldi.
YouTube CEO’su Neal Mohan, 2025 Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde yaptığı konuşmada, YouTube Shorts’un günlük ortalama 200 milyar görüntülemeye ulaştığını duyurdu.
Bu yeni büyüme rakamı, platformun kısa video formatındaki etkileyici gelişimini göstermektedir.
Bir yıl önce, Mart 2024’te YouTube Shorts’un günlük ortalama 70 milyar izlenme aldığı belirtilmişti.
Dolayısıyla, sadece bir yıl içinde günlük izlenmelerde yaklaşık yüzde 186 oranında büyük bir artış yaşandığı ortaya çıkıyor.
CEO Mohan, ayrıca izleyicilerin televizyonları üzerinden her gün 1 milyar saatten fazla YouTube içerik izlediğini de vurguladı.
YAPAY ZEKA MODELİ VEO 3 ENTEGRE EDİLİYOR
Neal Mohan, YouTube Shorts’un hızla artan popülaritesinin ardından önemli bir yeniliği de müjdeledi. Google DeepMind’ın metinden video oluşturan yapay zeka modeli olan Veo 3, bu yazın ilerleyen dönemlerinde platforma entegre edilecek.
Bu entegrasyon, kullanıcıların Shorts içerikleri için yapay zeka ile oluşturulmuş arka planlar ve video klipler üretmesine olanak tanıyan mevcut Dream Screen özelliğinin geliştirilmesini sağlayacak.
Veo 3, bu arka planların video kalitesini artırırken, kullanıcılara ses ekleme imkanı da sunacak.