WhatsApp, kullanıcılarına daha fazla kontrol tanımak amacıyla platformda reklam gösterimiyle ilgili yeni bir özellik üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.
Bu özellik, Android için WhatsApp beta sürümü 2.25.19.14’te tespit edildi ve kullanıcıların reklam tercihlerini yönetmelerine olanak sağlıyor.
REKLAM GEÇMİŞİ VE REKLAM VERENLER YÖNETİLEBİLECEK
Kullanıcılar, “Güncellemeler” sekmesinde ve ana ayarlarında daha önce karşılaştıkları reklamların bir listesini görebilecek.
Bu “reklam geçmişi”, kullanıcıların maruz kaldıkları promosyonları takip etmelerine yardımcı olacak.
Özelliğin en dikkat çekici yanı ise, kullanıcılara kendilerine reklam gösteren markaların bir listesini sunması. Böylece kullanıcılar, istedikleri reklam vereni seçip o markadan gelen reklamları kalıcı olarak gizleyebilecekler.
WhatsApp, bu yeni işlemiyle gizlilik konusundaki tavrını da yeniden ön plana çıkarıyor.
Reklam tercihleri bölümünde, kişisel mesajların, aramaların ve durum güncellemelerinin uçtan uca şifreleme ile korunduğu ve reklam hedeflemesi için kullanılmadığına dair bir hatırlatmanın yer alacağı belirtiliyor.
Şirket, WhatsApp üzerindeki reklamların hedeflemesinin, kullanıcının şehri, dili ve takip ettiği kanallar gibi sınırlı, kişisel olmayan bilgilere dayandığını vurguluyor. Bu durum, kişisel sohbetlerin gizliliği ve güvenliği açısından önemli bir garanti sağlıyor.