MHRS’deki Sorunlar İçin Yenilikçi Çözümler Başladı!

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Sağlık Bakanlığı, Merkezi Randevu Sistemi’nde (MHRS) karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla yeni önlemler almaya başladı.

Vatandaşların MHRS üzerinden yaşadıkları problemler üzerine yoğunlaşan bu çalışmalarda, sistemde önemli yenilikler bekleniyor.

ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü, çeşitli branşlarda meydana gelen randevu sorunlarını çözmek için, ülke genelinde MHRS değerlendirme toplantıları düzenliyor.

Bünyesinde, Akdeniz, Karadeniz, Güneydoğu Anadolu ve İç Anadolu bölgelerini de kapsayan birçok ilde, İstanbul’un Anadolu ve Avrupa yakalarında ayrı ayrı il koordinasyon toplantıları gerçekleştirildi.

Bu toplantılara, il sağlık müdürleri, kamu hastaneleri hizmetleri başkanları, başhekimler ve MHRS’den sorumlu başhekim yardımcıları katılım gösterdi.

MHRS DEĞERLENDİRMELERİ SÜRÜYOR

İlk toplantı 15 Ocak 2025 tarihinde Antalya’da gerçekleşirken, 10’uncu MHRS değerlendirme toplantısı ise 25-26 Şubat tarihlerinde İzmir’de yapılacak.

İzmir’deki toplantı ile birlikte 45 ilin il ve hastane bazında MHRS değerlendirmeleri tamamlanmış olacak.

Bu toplantılarla paralel olarak, aynı illerde sağlık raporları eğitimleri Milli Savunma Bakanlığı ile iş birliği içinde düzenleniyor.

DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI YAPILDI

Ayrıca ekipler, ziyaret edilen bölgelerde faaliyet gösteren şehir hastanelerinin işleyişini de değerlendirdi.

Bölge düzeyindeki toplantılar, spesifik branşlara özgü randevu sorunlarının tespit edilmesi ve çözüm bulmak için çalışmalara olanak sağlıyor. Çalışmaların hedefi, mevcut insan kaynağını en verimli şekilde kullanarak hastalara hızlı ve etkin hizmet sunmak.

RANDEVU TALEBİNİN 3’TE 2’Sİ KARŞILANDI

Türkiye genelinde, MHRS üzerinden randevu bekleyen birey sayısı, 2024 yılı Aralık ayında 2 milyon 490 bin 559 olarak kaydedilmişken, bu sayı 2025 yılı Şubat ayında 1 milyon 96 bin 163’e düşmüştür.

Sistemde bulunan iki ayrı randevu talebi nedeniyle bekleyen tekil kişi sayısı ise 1 milyon 42 bin 471 olarak belirlenmiştir.

YÜZDE 58 ORANINDA AZALDI

Gerçekleştirilen hızlı ve kapsamlı çalışmalar sonucunda bekleyen randevu talepleri yüzde 58 oranında azalma göstermiştir.

Verilerin incelenmesi neticesinde, randevu talep eden 197 bin 949 kişinin belirli bir hekimi tercih etmesi sebebiyle randevu beklediği tespit edilmiştir. Bu kişilerin, aynı branştaki diğer hekimleri seçmeleri durumunda taleplerinin branş bazında karşılanabildiği görülmüştür.

TALEP SAYISI DÜŞTÜ

Böylece klinik bazında bekleyen randevu talep sayısı 898 bin 214’e gerilemiştir.

Bu durum, MHRS üzerinden randevu bekleyen kişi sayısının gerçekte yüzde 64 oranında düştüğünü ve bakanlığın yürüttüğü çalışmalarla randevu taleplerinin üçte iki oranında karşılandığını göstermektedir.

Türkiye genelinde MHRS’ye kayıtlı 79 branştan 69’unun aynı gün içerisinde randevu verilebiliyor. Ayrıca, 69 ilde aynı günde tüm branşlara ve 73 ilde

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
MHRS’deki Sorunlar İçin Yenilikçi Çözümler Başladı!

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

BİGASTE ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!