Güney Kore’nin Muan Uluslararası Havalimanı’nda yaşanan ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olan Jeju Air uçak kazası sonrası, ilgili otorite kazayla ilgili ön raporunu tamamladı. Kazanın detayları ve olası nedenleri üzerine yapılan incelemeler gündemdeki yerini koruyor.
“HER İKİ MOTOR DA İNCELENMİŞ VE TüyLER İLE KAN LEKELERİ BULUNMUŞTUR”
Güney Kore Havacılık ve Demiryolu Kazaları Araştırma Kurulu tarafından hazırlanan rapor, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ile ABD, Fransa ve Tayland’a da gönderildi. Raporda, kaza esnasında kuş çarpması ile ‘lokalizör’ adlı iniş sistemindeki sorunlar üzerinde yoğunlaşıldığı açıklandı. Bu soruşturmanın, kazanın sebeplerini net bir şekilde belirleme amacı taşıdığı ifade edildi.
Pilotların ifade ettikleri kuş çarpmasının tam saati henüz doğrulanmamışken, her iki motor üzerinde yapılan incelemede tüyler ve kan lekeleri tespit edildiği kaydedildi.
Uçakta bulunan motorların her ikiünde de kış aylarında Güney Kore’ye uçan Baykal Ördeği isimli migrasyon kuşuna ait DNA örneklerine rastlandığı vurgulandı.
“ÇARPMA VE KISMİ PATLAMA MEYDANA GELDİ”
Uçağın inişinin ardından pistin sonundaki duvara çarparak duramadığı ve bu çarpmanın ardından yangın çıkıp kısmi bir patlama meydana geldiği bildirildi. Her iki motorun da duvar arkasındaki toprak yığınlarına gömüldüğü, ön gövde parçalarının ise duvardan 30 ila 200 metre uzakta bulunduğu kaydedildi.
Kara kutularla ilgili bilgi verilmeden, pilotların acil durum ilan etmeden önce veri kaydının neden durdurulduğu açıklanmadı. Ancak, kara kutuların kaydını durdurduğu andaki uçağın yüksekliği 152 metre ve hızı 298 km/s olarak kaydedildi.
179 KİŞİ HAYATINI KAYBETMİŞTİ
Tayland’ın Bangkok şehrinden kalkan Jeju Air firmasına ait 7C2216 sefer sayılı Boeing 737-800 tipi uçak, 29 Aralık’ta Muan Uluslararası Havalimanı’na inişi esnasında duramayarak pistin sonundaki duvara çarptı. Bu korkunç kaza sonucunda 179 kişi hayatını kaybederken, yalnızca iki kabin görevlisi yaralı olarak kurtulmuştu.
Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, pilotların kule tarafından verilen kuş çarpması uyarısı üzerine acil iniş izni istediklerini ve iniş takımlarının kapalı olarak gövde üzerine iniş yaptıklarını duyurdu. Bu yaşananlar, kazanın kesin nedenini belirlemek üzere başlatılan soruşturmanın önemini artırdı.