İstanbul Havalimanı, Avrupa’daki yolcu ve uçak sayılarını geride bırakarak hizmet kalitesinde de ilk sıraya yükseldi. Ancak bu kez kargo taşımacılığı alanında kaydedilen ilerleme dikkat çekici.
Almanya’nın itirafıyla başlayan bu süreçte, “Kargo taşımacılığında lider artık İstanbul” ifadesi öne çıktı.
Alman Havacılık Birliği (BDL), 2024 yılı itibarıyla Frankfurt Havalimanı’nın Avrupa’nın en büyük kargo havalimanı unvanını İstanbul Havalimanı’na kaybettiğini duyurdu.
ALMANYA YÜKSEK MALİYET VE BÜROKRASİ NEDENİYLE KAYBETTİ
Almanya’daki yüksek yer maliyetleri ve karmaşık bürokrasi, kargo taşımacılığının komşu ülkelere kayma nedenleri arasında yer aldı.
AVRUPA’NIN EN BÜYÜĞÜ YER DEĞİŞTİRDİ
BDL, Frankfurt Havalimanı’nın uzun süredir sürdürdüğü liderlik konumunu, geçen yıl itibarıyla İstanbul Havalimanı’nın geride bıraktığını vurguladı.
HAVA KARGO, İSTANBUL HAVALİMANI’NDA YÜZDE 39,6 ARTTI
Yapılan açıklamalarda, İstanbul Havalimanı’nın 2024 yılı itibarıyla yıllık %39,6 oranında bir kargo artışıyla Avrupa’nın en büyük hava kargo merkezi haline geldiği belirtildi. Buna karşın, Frankfurt Havalimanı’nın taşıma hacmi %2,5 oranında geriledi.
ALMANYA’NIN LİDERLİĞİ KAPTIRMA NEDENLERİ
Açıklamada, Almanya’daki yüksek maliyetler ve yavaş iş süreçlerinin, ülkenin kargo taşımacılığı konusundaki rekabet gücünü zayıflattığı ifade edildi. Kargo hacimlerinin, daha düşük maliyetlerle çalışan komşu ülkelere kaydığına dikkat çekildi.
ALMANLAR REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK İÇİN PROGRAM AÇIKLADI
Alman Havacılık Birliği, hava taşımacılığındaki gerilemeyi durdurmak ve rekabet gücünü artırmak için beş maddelik bir program açıkladı. Programda yer maliyetlerinin düşürülmesi, dijitalleşmenin artırılması, esnek çalışma saatleri ve AB gümrük standartlarının sadeleştirilmesi gibi önlemler önerildi.
“ALMAN KARGO HAVALİMANLARI, KOMŞU VE HATTA ÜÇÜNCÜ ÜLKELERİN CAZİP KOŞULLARI KARŞISINDA BÜYÜK BASKI ALTINDA”
Frankfurt Havalimanı işletmecisi Fraport’un Yönetim Kurulu Üyesi Pierre Dominique Prümm, “Alman kargo havalimanları, komşu ve üçüncü ülkelerin cazip koşulları karşısında büyük baskı altında. Bu gelişme, acil harekete geçilmesi gerektiğini gösteriyor.” şeklinde konuştu.
BDL Genel Müdürü Dr. Joachim Lang, Almanya’nın hava taşımacılığındaki güçlü pozisyonunun tehdit altında olduğunu ifade ederek, “Yeni hükümetle derhal görüşmelere başlamak istiyoruz. Çünkü Alman ekonomisini ileriye taşımak isteyen herkes lojistiği göz ardı etmemeli.” dedi.
Son olarak, Almanya’dan AB dışındaki ülkelere yapılan ihracatın her dört eurodan birinin hava kargo yoluyla gerçekleştirildiği belirtildi. Özellikle makine mühendisliği ve ilaç sektörleri gibi stratejik alanların hava taşımacılığına bağımlılığı vurgulandı.