Birleşik Krallık Rekabet Temyiz Mahkemesi’nde, Google’ın piyasa konumunu güçlendirerek, rakip arama motorlarına yönelik kısıtlamalarda bulunduğu iddiasıyla açılan dava gündemde. Bu dava, Google’ın reklam fiyatlarını yükseltme amacını taşıdığı öne sürülerek başlatıldı.
Davanın yürütücüsü, Geradin Partners hukuk firması tarafından temsil edilen rekabet hukuku akademisyeni Or Brook olarak biliniyor.
Dava, 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren Google’ın arama reklam hizmetlerini kullanan, yüz binlerce İngiltere merkezli işletme ve kuruluşu kapsıyor.
“GOOGLE REKLAMLARINI KULLANMAKTAN BAŞKA SEÇENEK YOK”
Davacı Or Brook, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Bugün, İngiltere’deki büyük veya küçük tüm işletmelerin ve kuruluşların, ürün ve hizmetlerini tanıtmak için Google reklamlarını kullanmaktan başka bir seçenekleri bulunmamaktadır.” ifadelerini kullandı.
Brook, dünya genelindeki düzenleyicilerin Google’ı tekel statüsünde değerlendirdiğini vurgulayarak, “Görünürlük açısından Google’ın en üst sayfalarında yer almak zorunludur. Google, genel arama ve arama reklam pazarındaki hakimiyetini kullanarak, reklamverenlerden fazla ücret talep ediyor.” dedi.
GOOGLE SUÇLAMALARI REDDEDİYOR
Öte yandan, Google iddiaları reddederek davayı “başka bir spekülatif ve fırsatçı dava” olarak nitelendirdi. Şirketin bir sözcüsü, “Tüketiciler ve reklamverenler Google’ı alternatif olmadığı için değil, sunduğu faydalar nedeniyle kullanıyor.” şeklinde açıklama yaptı ve bu iddiaya karşı kararlı bir şekilde mücadelesini sürdüreceklerini belirtti.
Eğer Google haksız bulunursa, toplamda 5 milyar sterlin tazminat ödemek zorunda kalabilir.