Vergi inceleme süreçlerine yönelik yeni bir yaklaşımla karşı karşıyayız.
Bu yeni düzenleme, vergi kaçakçılığına karşı elektronik incelemelerin başlatılmasını içeriyor.
Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi incelemeleri sırasında kullanılması planlanan elektronik sistem araçlarını devreye alacak.
Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın hazırladığı “Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik,” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
ELEKTRONİK SİSTEM BAKANLIK TARAFINDAN OLUŞTURULACAK
Yönetmelikte, elektronik sistem araçlarının tanımı yapılarak, “Defter ve belgelerin ibraz edilmesi, tutanakların düzenlenmesi, görüntülü ve sesli görüşme sağlanması gibi vergi incelemelerine dair işlemlerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi için Bakanlık tarafından oluşturulan her türlü elektronik sistem” ifadesine yer verildi.
Mükellefler, defter ve belgelerini elektronik ortamda ibraz ettiklerinde, sistem tarafından ibraz durumunu gösteren bir belge üretilecek. Bu belge, mükellef veya vekil tarafından güvenli elektronik imzayla onaylanacak.
TUTANAKLAR ELEKTRONİK ORTAMDA OLACAK
Ayrıca, inceleme tutanakları da Bakanlık tarafından geliştirilen sistem aracılığıyla elektronik ortamda düzenlenebilecek.
Eğer inceleme tutanakları bu sistem üzerinden hazırlandıysa, mükellef veya vekil, tutanakları güvenli elektronik imza ile onaylayacak.