CrowdStrike’tan kaynaklanan küresel yazılım sorunu nedeniyle Hava Trafik Akış Yönetimi’nde ciddi gecikmeler yaşandı. ABD merkezli teknoloji şirketi Microsoft’un sistem arızası dünya genelinde krize yol açtı. Özellikle havacılık sektörü büyük zarar gördü, uçaklarda gecikmeler ve iptaller rekor seviyeye ulaştı. Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’na göre, sorunun yaşandığı hafta ortalama günlük 34 bin 260 uçuş kaydedildi. 19 Temmuz’daki yazılım krizi nedeniyle normalden daha az uçuş gerçekleşti.
CrowdStrike’a bağlı hatanın hava yolları ve havalimanları üzerinde olumsuz etkileri oldu. Özellikle yoğun rotalarda ve zorlu hava koşullarının da etkisiyle önemli gecikmeler yaşandı. ATFM gecikmeleri, önceki haftaya göre yüzde 36 artış göstererek rekor seviyeye ulaştı. Güneydoğu Avrupa’daki Hava Sahası Kontrol Merkezleri daha fazla etkilendi. İngiltere’de bulunan Heathrow ve Gatwick gibi büyük havalimanları da kesintilerden nasibini aldı.
FlightAware internet sitesine göre, küresel yazılım sorunu ticari hava yolu firmalarını ciddi şekilde etkiledi. Kriz gününde 5 bin 171 sefer iptal edilirken 46 bin 13 uçuşta rötar yaşandı. Günlük uçuş iptal ortalaması normalde 1200 iken, bu sayı 19 Temmuz’da 4 katına çıktı. Havacılık sektörü büyük zarar gördü ve normal işleyişi anlamında ciddi zorluklar yaşandı.
Yaşanan yazılım sorunu gösterdi ki, modern dünyanın entegre yapılarındaki bir arıza, pek çok sektörü etkileyebilir. Teknoloji şirketlerinin düzenli ve güncel güvenlik önlemleri almaları, bu tür krizlerin önüne geçebilir. Özellikle kritik sistemlerin güvenliği büyük önem taşımaktadır. Havacılık gibi hayati bir sektörde meydana gelebilecek aksaklıkların etkileri ciddi boyutlara ulaşabilir. Bu deneyim, tüm sektörler için önemli bir ders olmuştur ve güvenlik konusunda daha hassas olunması gerektiğini göstermiştir.