Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türk bayraklı gemilerin hurdaya ayrılarak yerlerine yeni gemilerin inşasını teşviki ile ilgili yeni bir düzenleme yaptı. Değişiklik, 23 Mart 2024 tarihli Resmi Gazete’de, “Hurdaya Ayrılan Türk Bayraklı Gemilerin Yerlerine Yeni Gemi İnşa Edilmesinin Teşvikine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” olarak yer aldı. Bakan Abdulkadir Uraloğlu, mevcut teşviklerin genişletildiğini ve hurdaya ayrılacak gemilerin minimum tonajının 10 kat artırılarak 5 bin GT’dan 50 bin GT’ye yükseltildiğini söyledi. Ayrıca, Bakan Uraloğlu, 50 bin GT’ye kadar olan hurda teşvik başvurularının iki kat arttırıldığını açıkladı.
Uraloğlu, teşvike dahil edilen gemi sayısının artmasıyla sektörde yatırım miktarında önemli artış sağlanacağını belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin ortalama gemi filosunun yaşını gençleştirerek Türk tersanelerindeki gemi inşa sanayisine katkı sağlayacaklarını ve istihdamı artıracaklarını vurguladı. Başvuru sürecini bir aydan bir yıla çıkaran Uraloğlu, gemi inşası ve hurdaya ayrılma işlemleri ile ilgili kolaylıklar sağladıklarını söyledi. Bu düzenlemelerin Türk bayraklı ticari filonun yenilenmesini ve çevresel standartlara uyumu hedeflediğini belirtti.
Dünya deniz ticaretinin büyük bir kısmını üstlendiğini bilerek hareket ettiklerini söyleyen Uraloğlu, Türk denizcilik sektörünün uluslararası rekabet gücünü artırarak daha sürdürülebilir bir yapıya kavuşmasına katkı sağlayacaklarını ifade etti. Türkiye’nin denizcilik sektöründe lider ülkeler arasında hak ettiği yere gelmesi için adımlar atmaya devam edeceklerini belirtti. Uraloğlu, Türkiye’nin denizcilik sektöründe dünyanın lider ülkelerinden biri olacağına inandığını vurguladı.