Avrupa’daki hava yolu taşımacılığında yaşanan sıkıntılar, dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor.
Bu alanda, Avrupa ülkelerindeki hava yolu firmalarının bagaj uygulamalarındaki farklılıklar, yolcular için çeşitli sorunlar yaratabiliyor. Bagaj hakkındaki bu çeşitlilik, bazı yolcuların zorluk yaşamasına sebep olmaktadır.
Avrupa’nın en büyük tüketici kuruluşu olan Avrupa Tüketici Birliği (BEUC), havayollarının kabin bagajı için talep ettikleri ücretler hakkında şikayette bulundu. BEUC, aynı zamanda Avrupa genelindeki 45 tüketici derneğinin birleşimidir.
7 HAVA YOLU ŞİRKETİ HAKKINDA ŞİKAYET
BEUC tarafından yapılan açıklamada, Brüksel merkezli bu kuruluşun ve üyelerinin, kabin bagajı için haksız ücret talep ettikleri iddiasıyla 7 hava yolu şirketine karşı Avrupa Birliği (AB) Komisyonu ve AB Tüketici Koruma Otoriteleri Ağı’na resmi şikayette bulunduğu belirtildi.
Bu şikayet edilen hava yolu şirketleri arasında EasyJet, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, Transavia, Volotea, Vueling ve Wizz Air’in bulunduğu ifade edildi.
“SORUŞTURMA GEREKİYOR”
Açıklamada, havacılık sektöründe ticari uygulamaların şeffaflığı adına AB genelinde bir soruşturma açılması gerektiği vurgulandı. Hava yolu firmalarının, makul boyutlardaki kabin bagajları için ücret talep etmemeleri gerektiğine dair AB mahkeme kararlarını ihlal ettiklerinin altı çizildi.
Tüketicilerin bilet aldıklarında, yanında küçük bir eşya veya el bagajının da bulunmasını bekledikleri belirtilirken, bu konudaki anlaşmazlıkları azaltmak amacıyla el bagajının makul boyut ve ağırlığının net bir şekilde tanımlanması gerektiği ifade edildi.
AVRUPA ADALET DİVANI’NDAN KARAR
Öte yandan, Avrupa Adalet Divanı’nın 2014 yılında vermiş olduğu bir karar, el bagajının taşınmasının, ağırlık ve boyut açısından makul şartları taşıması durumunda fiyat artışına tabi olamayacağını ortaya koymuştu.