112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen asılsız ihbarların sayısı artmaya devam ediyor. Yapılan uyarılara rağmen bazı kişilerin gereksiz yere merkezi meşgul etmeleri dikkat çekiyor.
273 BİN ÇAĞRI KARŞILANDI
İçişleri Bakanlığı tarafından acil çağrıların tek bir çatı altında toplanması amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, Elazığ’da yaklaşık 4 yıl önce tamamlanan yeni binasında hizmet vermeye başlamıştır. 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren, merkez toplamda 273 bin çağrıyı karşılamıştır.
Bu çağrılardan sadece 88 bininin gerçek vaka olduğu belirtilirken, 184 bin çağrının gereksiz olduğu kaydedilmiştir.
“ASILSIZ ÇAĞRI ORANIMIZ YÜZDE 68 CİVARINDA”
Elazığ 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ahmet Erdem, asılsız çağrı oranının yıl boyunca değişmediğini ve yüzde 68 civarında kaldığını belirtmiştir. Erdem, “Bu çağrıların 88 bini asıl, 184 bini ise asılsız olarak kaydedildi. Geçtiğimiz yıl da oran aynı şekilde devam etti. İnşallah bu oranı düşürmeyi hedefliyoruz.” ifadelerini kullanmıştır.
“ASILSIZ ÇAĞRI ORANININ DÜŞMESİNİ BEKLİYORUZ”
Erdem ayrıca, mayıs ayında yürürlüğe giren Kabahatler Kanunu’ndaki yeni düzenlemelere de dikkat çekerek, “Kanundaki değişiklik 5. ayda faaliyete geçti ve Resmi Gazete’de yayımlandı. İlerleyen zamanlarda bunun daha etkili olacağını umuyoruz. Vatandaşlarımızın gereksiz yere 112’yi meşgul etmemesi büyük önem taşıyor. Çünkü, bir saniyenin bile önemi var. Ambulans ve itfaiye timleri, birkaç saniye kaybı ile daha büyük sorunlarla karşılaşabilir.” dedi.