Küresel otomotiv endüstrisinde Çin’in etkisi giderek artmaya devam ediyor.
Bu durumdan en fazla etkilenen ülke ise büyük otomobil markalarına ev sahipliği yapan Almanya olarak öne çıkıyor.
ALMAN OTOMOBİL ÜRETİCİSİ KÂRDA DÜŞÜŞ YAŞIYOR
Alman otomotiv sektöründe artan üretim maliyetleri, ABD’nin uyguladığı gümrük vergileri ve Asya’dan gelen yoğun rekabetle birlikte, bu yılın ilk çeyreğinde üç büyük Alman otomobil üreticisinin kârı, Çin etkisiyle gerileme gösterdi.
Bir zamanlar Almanya ekonomisinin bel kemiği olan ve teknolojik yeniliklerin sembolü kabul edilen otomotiv sektörü, günümüzde yapısal, teknolojik ve jeopolitik zorluklarla karşı karşıya. Çin’deki satışların düşmesi ve ABD’nin uyguladığı gümrük vergileri, sektördeki kârlara olumsuz etkide bulunuyor.
Alman lüks otomobil üreticileri olan Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen Grubu’nun ilk çeyrek kârları sırasıyla yüzde 40,7, yüzde 25,2 ve yüzde 37 oranında geriledi.
ALMAN MARKALAR MI ÇİN’DE ZORLANIYOR?
Volkswagen bünyesinde Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını, BMW Grubu ise BMW, MINI ve Rolls-Royce markalarını bulundururken, bu markaların kâr marjlarında yaşanan düşüşlerin dikkat çekici olması, ihracata dayalı iş modellerindeki sarsıntıyı ortaya koyuyor.
Çin, dünya genelindeki yeni otomobil pazarında en büyük oyuncu olmasına rağmen, Alman üreticiler için pek çok sorunu beraberinde getiriyor.
Örneğin, Mercedes S-Serisi, BMW 7 Serisi ve Audi A8 gibi içten yanmalı motora sahip lüks sedanların Çin piyasasında alıcı bulması giderek zorlaşıyor.
ARAÇ TESLİMATLARI YILIN İLK ÇEYREĞİNDE DÜŞTÜ
Alman lüks otomobil üreticileri, geçmişte kâr marjlarının yarısını Çin’den elde ederken, artık bu durumun sona erdiği ifade ediliyor.
Bu bağlamda, ilk çeyrekte Volkswagen, BMW ve Mercedes markalarının toplamda Çin’de 1 milyon araç teslim edemediği bildirildi.
Mercedes-Benz’in ocak-mart döneminde Çin’deki araç teslimatları yüzde 10 azalarak 152 bin 800, BMW’nin (Mini markası dahil) araç teslimatları yüzde 17,2 düşerek 155 bin 195, Volkswagen’in ise yüzde 7,1 gerileyerek 644 bin 100’e düştüğü kaydedildi.
UZMAN YORUMU: MARKALARIN GELECEĞİ NE OLACAK?
Almanya’nın tanınmış otomobil uzmanı Prof. Dr. Ferdinand Dudenhöffer, Alman otomobil üreticileri Mercedes, BMW ve Volkswagen’in düşen kârları ile geleceklerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Dudenhöffer, düşen kârların başlıca nedeninin Çin kaynaklı olduğunu belirterek, Alman otomobil üreticilerinin yeni teknolojilerle bu durumu tersine çevirme potansiyeline sahip olduğunu ifade etti.
Şanghay’da gerçekleşen bir kongrede Alman şirketlerinin, otomobillerine daha yüksek teknolojiler entegre etme yönünde Çinli teknoloji firmalarıyla iş birliği yapmayı gösterdiğini vurguladı.
“2026’DA YENİ TEKNOLOJİLERLE DEĞİŞİM OLABİLİR”
Dudenhöffer, bu yılın son üç veya dört çeyreğinde Çin’deki pazar paylarının azal