Almanya’da yaşanan ekonomik kriz, birçok sektörü derinden etkilerken, otomotiv endüstrisi en büyük darbeyi alan alanlardan biri oldu.
Çin’in otomotiv pazarında hızlı bir şekilde yükselmesi, Alman otomotiv sektörüne olumsuz etkiler oluşturdu.
Volkswagen ve BMW’nin ardından, Mercedes-Benz de bu zor dönemde olumsuz etkilenen markalardan biri olarak kayıtlara geçti.
Şirketin 2023 yılına ilişkin araç satışları önemli bir düşüş gösterdi.
SATIŞLAR DÜŞÜŞ GÖSTERDİ
Mercedes-Benz Group tarafından yapılan açıklamada, 2022 yılına kıyasla 2023’te satışların yüzde 4 gerileyerek 2 milyon 389 bine düştüğü belirtildi. Hafif ticari araç satışları ise geçen yıl yüzde 9 azalarak 405 bin 600 adede indi.
Ayrıca, Alman üreticinin bataryalı elektrikli araç satışları da geçen yıla göre yüzde 22 oranında gerileyerek 204 bin 600’e ulaştı. Sadece Mercedes-Benz markasının satışları, bir önceki yıla göre yüzde 3 azalarak 1 milyon 983 bin 400 olarak kaydedildi.
ABD’DE SATIŞLAR YÜKSELDİ
Alman lüks otomobil üreticisinde en büyük pazar olan Çin’deki satışlar 2023’te yüzde 7 düşerek 683 bin 600’e inerken, Avrupa satışları da yüzde 3 azalarak 641 bin 800’e geriledi.
Öte yandan, ABD pazarında satışlar yüzde 9 artış göstererek 324 bin 500 adede ulaştı.
Mercedes’in elektrikli otomobil satışları ise yıllık bazda yüzde 23 düşerek 185 bin 100 araca geriledi.
ABD’NİN KATı KURALLARI SATIŞLARI ETKİLEDİ
Avrupa Birliği’nin daha katı CO2 emisyon azaltma hedeflerinin bu yıl yürürlüğe girmesi, otomobil üreticileri üzerinde ilave baskılar oluşturdu.
Bu durum, elektrikli araç satışları artmadığı takdirde Mercedes için maliyetli anlaşmalar veya ciddi para cezaları ile sonuçlanabilecek bir tehdittir.
Mercedes-Benz’in 2024 yılının dördüncü çeyrek satışlarının, Çin pazarındaki toparlanmanın etkisiyle 2023’ün aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 625 bin 800’e yükselmesi bekleniyor.