Meta, Facebook platformundaki video içerik stratejisini basitleştirmek amacıyla önemli bir güncelleme gerçekleştiriyor.
Bu yeni gelişmeyle birlikte, Facebook’taki tüm video içerikleri, uzunlukları veya formatları fark etmeksizin “Reels” olarak değerlendirilecek.
“VİDEO” SEKRESİ KALKIYOR, HER ŞEY REELS OLDU
Yapılan değişiklikle birlikte, platformdaki mevcut “Video” sekmesinin ismi de “Reels” olarak değiştiriliyor.
Şirket, bu güncellemenin kullanıcıların video ya da Reel paylaşımı arasında tercih yapma zorunluluğunu ortadan kaldırarak paylaşımları daha anlaşılır hale getirmeyi amaçladığını ifade ediyor.
Mevcut video içerikleri bu değişiklikten etkilenmeyecek, ancak güncellemeden sonra yüklenen tüm yeni videolar otomatik olarak Reels olarak sınıflandırılacak.
UZUNLUK VE FORMAT KISITLAMALARI KALDIRILIYOR
Meta, bu değişiklik sonucu Reels için uzunluk veya yönelim sınırlamalarını da ortadan kaldıracağını duyurdu.
Şirket, “İster 30 saniyelik hızlı bir dikey klip olsun, ister 20 dakikadan uzun derinlemesine yatay bir içerik, istediğiniz uzunlukta veya yönelimde Reels oluşturup paylaşabileceksiniz,” açıklamasında bulundu.
Söz konusu güncellemenin, önümüzdeki dönem içerisinde dünya genelindeki kullanıcı profillerine ve sayfalarına kademeli olarak aktarılması planlanıyor.
Bu yeni sistemle birlikte, kullanıcılar daha yaratıcı düzenleme araçlarına da erişim sağlayacak ve Reels içeriklerinin kimler tarafından görüntülenebileceğini belirleyen hedef kitle ayarlarını kontrol edebilecekler.