Instagram, kullanıcıların uzun süredir merakla beklediği ve Twitter’ın (X) benzer “Retweet” özelliğine yakın bir “repost” (yeniden yayınlama) fonksiyonunu test ettiğini açıkladı.
İlk kez 2022 yılında üzerinde çalışıldığı gözlemlenen bu yenilik, platformdaki içerik paylaşım yöntemlerini köklü bir şekilde değiştirme potansiyeline sahip.
Yeni Instagram repost özelliği ile kullanıcılar, beğendikleri gönderileri, ekran görüntüsü almadan veya üçüncü parti uygulamalara başvurmadan, doğrudan kendi ana akışlarında paylaşabilecek. Bu durum, ilgi çekici içeriklerin daha hızlı ve kolay bir biçimde yayılmasına olanak tanıyacak.
Ancak bu özellik, farklı tepkilere yol açtı. Bazı kullanıcılar, bu kolay paylaşım imkanını olumlu değerlendirse de, diğerleri ana akışın zaten karmaşık olan yapısının, bu yenilikle daha da dağılmasından endişe ediyor.
Yeni özelliğin, özellikle içerik üreticilerine faydalı olması bekleniyor. İçeriklerinin başkaları tarafından kolayca yeniden paylaşılması, onların platform üzerindeki erişim ve görünürlüklerini artıracak önemli bir araç sağlayacak.
Buna ek olarak, resmi özellik ile birlikte, içerikler yeniden paylaşıldığında orijinal gönderi sahibinin otomatik olarak etiketlenmesi ve hak ettiği önemin gösterilmesi sağlanacak. Bu durum, Instagram üzerindeki “kaynak belirtmeden paylaşım” sorununa çözüm bulmada yardımcı olabilir.