Gerçeğine neredeyse ayırt edilemeyen imitasyon takılar, hem takıcılar hem de vatandaşlar için büyük bir memnuniyet kaynağı haline gelmiş durumda.
Altın takı fiyatlarının 600-700 bin lira arasına çıkması, düğün yapacak çiftler ile davetli misafirlerini alternatif çözümler aramaya yönlendirdi.
BÜYÜK İLGİ GÖRÜYOR
Bu alternatifler arasında bakır, pirinç ve gümüş gibi madenlerin altın suyuna batırılmasıyla elde edilen imitasyon takılar, şık görünüm ve uygun fiyatlarıyla dikkat çekiyor.
20-30 BİN TL ARASINDA
Van’daki takıcılar, gerçek altına benzer setleri 20-30 bin TL arasında bir fiyata sunarak vatandaşın ilgisini çekiyor.
BÜYÜK AVANTAJ SAĞLIYOR
Düğünlerde göz alıcı olan bu takıların gerçek ile arasındaki farkın fark edilmemesi, özellikle ekonomik olarak daha kısıtlı olan bireyler için büyük bir avantaj sunuyor.
Çoğu vatandaşın düğünden sonra altınlarını bozdurması nedeniyle işçilikli ürünlere olan talep düşerken, görünüm olarak altınla birebir olan imitasyon ürünlere olan ilgi artış gösteriyor.
“GÖRÜNTÜ OLARAK ALTINLA BİREBİR AYNI”
Zana Borak adındaki takıcı, altın fiyatlarının artış göstermesi durumunda imitasyon ürünlere olan talebin daha da artacağını belirtiyor.
Borak, “Altın fiyatları yükseldikçe, halkımızın alım gücü düşüyor. Bu da çiftlerimizin düğün yapmalarını zorlaştırıyor. Bu nedenle böyle bir ihtiyaç doğdu. Biz de bu ürünleri nerelerde bulabileceğimizi düşündük. Bölgedeki güzel bir iş örneği olduğumuzu düşünüyoruz. Evlenen çiftlerimizi mutlu ediyoruz, biz de talep artışından memnunuz. Örneğin, şu an 22 ayar bir bileziğin fiyatı 50-60 bin TL arasında değişiyor. Biz ise bu bileziğin imitasyonunu yalnızca 500 liraya sunuyoruz. Pirinçten üretilen bu ürün, görüntü olarak tam olarak altın gibi görünüyor. Tek farkı, iç madeninin altın olmaması ve dış kaplamasının altın suyuyla yapılmış olmasıdır.” ifadelerini kullandı.
“İMİTASYON ÜRÜNLERE YÖNELİM OLDUKÇA FAZLA”
Kuyumcu Ayhan Bağdur, düşük bütçeli bir düğünün maliyetinin genellikle 500 bin TL’nin üzerinde olduğunu aktardı.
Yüksek altın fiyatlarının insanların alternatif ürün arayışlarına neden olduğunu belirten Bağdur, “Özellikle gerçek altın yerine imitasyon ürünlere talep oldukça fazla. Zira insanlar genellikle düğünden sonra altınlarını bozdurdukları için işçilikli ürünlere ilgi gösterilmiyor. Çoğu kişi, ‘Nasıl olsa satacağız’ düşüncesiyle imitasyon veya sahte ürünlere yöneliyor.” şeklinde konuştu.