Ayşegül Atik, geçmişte yayınlanan bir kamu spotunda “bir alışveriş, bir fiş” sloganı ile dikkat çekici bir uyarıda bulunmuştu.
Ancak sadece fiş almak yeterli olmamakta; aynı zamanda bu fişlerin saklanması da büyük önem taşımaktadır. Alışveriş fişlerinin muhafazası, özellikle Ramazan öncesi ve sonrasında yaşanan aşırı fiyat artışlarını tespit etmeye yardımcı olmaktadır.
FİŞLERİ KARŞILAŞTIRIN, FAHİŞ FİYATI E-DEVLET’TEN BİLDİRİN
Örneğin, Ramazan öncesinde 80 liraya satılan hurma, şimdi 120 liraya satılmakta. Eğer daha önce yapılan alışverişin fişi ile Ramazan dönemindeki alışveriş arasında farklılık varsa, bu fişin fotoğrafı çekilerek e-devlet üzerinden şikayette bulunmak mümkün.
E-devlet sistemi üzerinden haksız fiyat yazılması durumunda, gerekli bilgiler girildikten sonra şikayet edilecek firmanın hangi konuyla alakalı fahiş fiyat olduğu belirtilip, ilgili resim eklenerek adres seçimi yapıldıktan sonra şikayet işlemi tamamlanabilir. Ticaret Bakanlığı, yapılan şikayetleri değerlendirerek gereken cezaları uygulamaktadır.