Japonya’daki bir bebek bezi üreticisi olan Tokyo merkezli Oji Holdings, ülkenin rekor düşen doğum oranları nedeniyle bebekler için üretimi durdurma kararı aldı. Firma, yetişkinler için üretimi odak noktası haline getireceğini duyurdu. Bu kararla Japonya’da hızla yaşlanan nüfusa hitap eden firmalar arasına katıldı. Özellikle yetişkin bezlerinin son 10 yılı aşkın süredir bebek bezleri satışlarını geride bıraktığı belirtildi. 2023 yılında Japonya’da doğan bebek sayısının bir önceki yıla göre yüzde 5,1 düşüşle 758 bin 631 olduğu bilgisi paylaşıldı. Oji Holdings’in yıllık üretiminin halihazırda 400 milyon bebek bezi olduğu ancak bir zamanlar 700 milyon bebek bezi üretimi gerçekleştirdiği ve üretimin zamanla düştüğü vurgulandı.
Japonya’nın en büyük bebek bezi üreticisi Unicharm’ın 2011 yılında yetişkin bezi satışlarının bebek bezleri satışlarını geride bıraktığına dair açıklaması da gündeme geldi. Yetişkin bezi pazarının değerinin 2 milyar dolardan fazla olduğu tahmin ediliyor ve pazarın büyümesinin devam ettiği belirtiliyor. Japonya, dünyanın en yaşlı nüfuslarından birine sahip olması sebebiyle bu pazarın değerinin artmaya devam etmesi beklenmektedir.
Başbakan Kişida Fumio’nun Japonya’nın demografik sorunlarına dikkat çekerek “Ya şimdi ya hiç” ifadesini kullanması, ülkenin önündeki demografik zorluklara ve değişimlere işaret etti. Japonya’nın yanı sıra Çin, Hong Kong, Singapur, Tayvan ve Güney Kore gibi diğer Asya ülkelerinde de doğum oranlarının düştüğü ve yaşlanan nüfusun arttığı bilgisi verildi. Bu nedenle bebek bezi üreticileri, iş modellerini yetişkinlere yönelik olarak değiştirmeye başlamışlardır. Japonya’da yaşanan bu değişim, ülkenin demografik yapısının gelecekte nasıl şekilleneceğine dair bir öngörü sunmaktadır.